maandag 11 februari 2013

Nijlganzen in vogelvlucht

Vandaag heb ik in de buurt van Mantinge 2 prachtige Nijlganzen in vogelvlucht vast kunnen leggen.
Aanvankelijk was het de bedoeling om een zestal wilde zwanen in een weiland te fotograferen. Maar ik werd afgeleid door het geluid boven mij. Mijn gevoel vertelde mij dat het ganzen waren, maar ik wist niet welke. Op goed geluk richtte ik mijn camera op de vliegende vogels en klikte een aantal keer. Thuis zag ik pas dat het Nijlganzen waren. Prachtig, deze gevederde vrienden in vogelvlucht.




Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorig bericht.

7 opmerkingen:

  1. I've never seen these type of geese before, very nice shots Willy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. BONSOIR et merci pour ces vols
    ils sont si beaux ces oiseaux
    tu as du en profiter un moment et tu devais rêver aussi en les regardant
    Bravo WIlLY

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is net als de ooievaar, de piek is wat er korter. Zeer goede foto's
    een knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig deze vliegende nijlganzen Willy, dit heb je heel goed gefotografeerd.
    Mijn favoriet is foto 3, de ene net even de bek een stukje open en bij alle twee heel goed de kop te zien.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's van de nijlganzen in de vlucht, wat komen ze mooi uit tegen de blauwe lucht.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt deze nijlganzen mooi vastgelegd Willy, het is ook heel moeilijk om vliegende vogels te fotograferen, maar als ik voor de keuze had gestaan had ik toch voor de wilde zwanen gekozen.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen